- 
English
 - 
en
French
 - 
fr
German
 - 
de
Russian
 - 
ru
Slovak
 - 
sk
Spanish
 - 
es
Polish
 - 
pl
Strona głównaWellness i SpaWellnessNowe badanie mówi, że te nawyki żywieniowe mogą przedłużyć Twoje życie o...
Atelier Sensation

Podobne Posty

Popularne Kategorie

Nowe badanie mówi, że te nawyki żywieniowe mogą przedłużyć Twoje życie o 10 lat


Zostaliśmy zaprogramowani tak, aby zrównywać zdrowsze odżywianie się z byciem zdrowszym — stare powiedzenie „Jesteś tym, co jesz” stało się popularną mantrą nie bez powodu. Teraz naukowcy z Norwegii pracowali nad ilościowym określeniem tego przekazu, który może mieć większy wpływ na ludzi, zwłaszcza Amerykanów, którzy mają tendencję do zmagania się ze „zdrowym” odżywianiem.

Według CNN naukowcy wykorzystali istniejące metaanalizy i dane z Globalne badanie obciążenia chorobami (baza danych, która śledzi przyczyny zgonów, chorób i urazów oraz czynniki ryzyka na całym świecie). Badanie, opublikowane dzisiaj w PLOS Medycynastworzył model, w jaki sposób może zmienić się czyjś długość życia, jeśli zastąpi on „typową zachodnią dietę” skoncentrowaną na czerwonym mięsie i przetworzonej żywności „zoptymalizowaną dietą” skoncentrowaną na jedzeniu mniej czerwonego i przetworzonego mięsa, a więcej produktów roślinnych, takich jak owoce, warzywa, rośliny strączkowe, produkty pełnoziarniste i orzechy.

Odkrycia niesamowicie otwierają oczy: gdyby kobieta zaczęła optymalnie odżywiać się w wieku 20 lat, mogłaby wydłużyć swoje życie o około 10 lat; dla mężczyzn 13 lat. Ale badanie nie skupiało się wyłącznie na młodych ludziach: począwszy od 60 roku życia, kobieta mogła wydłużyć życie o osiem lat, a mężczyźni o dziewięć lat, co dowodzi, że nigdy nie jest za późno na przyjęcie zdrowszego nawyku. Nawet 80-latkowie w obu grupach mogli wydłużyć swoje życie o trzy i pół roku.

Chociaż „jedzenie tęczy” w postaci owoców i warzyw jest zwykle najważniejszą radą propagowaną przez lekarzy i dietetyków, badanie wykazało, że największy wzrost długowieczności pochodził ze spożywania większej ilości roślin strączkowych (fasoli, grochu i soczewicy), produktów pełnoziarnistych, oraz orzechy, takie jak orzechy włoskie, migdały, orzechy pekan i pistacje. Teraz to nie brzmi tak źle, prawda?

.



Źródło strony

Ostatnie Posty