- 
English
 - 
en
French
 - 
fr
German
 - 
de
Russian
 - 
ru
Slovak
 - 
sk
Spanish
 - 
es
Polish
 - 
pl
Strona głównaWellness i SpaWellnessPrzewodnik dla początkujących po zimnych upadkach
Atelier Sensation

Podobne Posty

Popularne Kategorie

Przewodnik dla początkujących po zimnych upadkach


Podczas gdy wielu z nas wybiera gorący, parny prysznic, istnieje mnóstwo badań nad korzyściami płynącymi z lodowatej kąpieli. Zimne zanurzenia, technika biohackingu, która ma wiele zalet, zyskała popularność w ciągu ostatnich kilku lat. Laboratorium Goop podkreślił metodę Wima Hofa, która obejmuje medytację, ekspozycję na zimno, a następnie techniki oddechowe. Luksusowe kurorty oferują różne formy zimnych zanurzeń i krioterapii.

Zimne skoki mogą wydawać się modne, ale tak naprawdę istnieją od wieków. Założyciel i CEO firmy Repasaż Lydia Sarfati mówi, że zimne spadki sięgają czasów Hipokratesa. Praktyka ta zyskała popularność w XVIII wieku, podczas gwałtownego wzrostu uzdrowisk w Europie i Azji. Jeśli zastanawiasz się, o co chodzi w całym szumie lub chcesz przetestować zimne skoki, mamy wszystkie informacje wspierane przez ekspertów, których potrzebujesz, aby rozpocząć swoją podróż.

Co powinni wiedzieć klienci po raz pierwszy na zimno?

Chociaż podczas zanurzania się w lodowatej wodzie pojawia się pewien element dyskomfortu, prawidłowe wykonanie tego zminimalizuje nieprzyjemne uczucie. Sarfati radzi, aby temperatura wody nie przekraczała 50°F do 59°F. Mówi, że przy pierwszym zanurzeniu nie powinieneś zanurzać się na dłużej niż trzy minuty. „Proponuję zacząć od letniej wody, a następnie stopniowo dodawać zimną wodę. Ważne jest, aby bezpiecznie ćwiczyć zimne zanurzanie, ponieważ może to spowodować hipotermię, gdy nie zostanie wykonane prawidłowo”, ostrzega Sarfati.

Twój pierwszy zimny skok może być onieśmielający. Miraval Berkshires Dyrektor programów, Luke Bloom, chce, aby goście podczas inauguracyjnego zanurzenia spojrzeli na to „jako na okazję do treningu odporności i mentalności”. Bloom zachęca osoby, które po raz pierwszy korzystają z zimnego zanurzenia, aby zachowały otwarty umysł podczas całego doświadczenia i dostrzegły korzyści płynące z zanurzenia.

Jakie są korzyści z wykonania zimnego zanurzenia?

Ludzie nie zanurzają się w lodowate wody bez powodu. Sarfati mówi, że zimne zanurzenia mogą łagodzić bóle mięśni, wspomagać odchudzanie, zmniejszać stany zapalne, zwiększać energię, leczyć ból i pomagać w radzeniu sobie z zaburzeniami nerwowymi i depresją. Dyrektor Spa, Dom górski Mohonk, MArgaret Lora dodaje, że zimne zanurzenia mogą również wywoływać uwalnianie endorfin i stymulować przepływ krwi.

Kto powinien unikać zimnych zanurzeń?

Sarfati ostrzega, że ​​osoby z cukrzycą typu pierwszego lub drugiego lub chorobami sercowo-naczyniowymi powinny unikać zimnych zanurzeń, ponieważ terapia zimnem może zwężać naczynia krwionośne. Dopóki nie masz żadnego z tych warunków, jesteś dobrym kandydatem na zimne zanurzenie.

Czego ktoś powinien się spodziewać podczas pierwszego zimnego zanurzenia?

Lora mówi, że nowicjusze mogą spodziewać się „szoku zimnej wody, który znieczuli nerwy wokół stawów i mięśni, co z kolei spowoduje uwolnienie hormonów i endorfin”. Po sesji pogrążania w zimnej wodzie powinnaś poczuć się odświeżona, naładowana energią i gotowa na cały dzień.

Czy to niewygodne?

Oczywiście tym, co zwykle staje między ludźmi a zimnym pogrążeniem, jest strach przed przytłaczającą niewygodą. Sarfati mówi, że na początku zanurzanie się na zimno może być niewygodne, ale gdy zaczniesz się zanurzać bardziej regularnie, stanie się to łatwiejsze. „Początkowy szok wywołany zimną wodą może być dla niektórych nieprzyjemny” — mówi Lora. „Większość uważa, że ​​nagroda z zimna przewyższa potencjalny dyskomfort”.

Sarfati zauważa, że ​​skupienie się na oddychaniu może pomóc w radzeniu sobie z dyskomfortem. Jeśli naprawdę denerwujesz się przeziębieniem, Sarfati mówi, że możesz się w nim poluzować. Zacznij od wody o temperaturze 60 ° F, a następnie powoli ją zmniejszaj. Bloom zauważa, że ​​niewygodna natura daje ci „możliwość zmiany naszego spojrzenia na to, czym naprawdę jest dyskomfort i pochylenia się w teraźniejszość za pomocą narzędzi, aby pozostać w momencie tego doświadczenia”.

Czy jest coś, co należy lub nie należy robić po zimnym zanurzeniu?

Lora mówi, że nie powinieneś próbować rozgrzewać ciała w wysokich temperaturach bezpośrednio po zimnym zanurzeniu. W Mohonk Mountain House Spa goście mogą delektować się cydrem, herbatą i rozciągać, aby stopniowo przywrócić ciało do normy. Jeśli nie robisz zimnego zanurzenia z ekspertem, przejdź przez własną medytację, rozciąganie i stopniowe rozgrzewanie, aby uzyskać najzdrowszą regenerację po zanurzeniu.

Jak ktoś może przyjąć etos profesjonalnego zanurzania się w zimnej wodzie i zastosować go w swoim codziennym życiu?

Jeśli chcesz włączyć zimne zanurzenia do swojej rutyny, ale nie masz czasu, aby często chodzić do spa, Sarfati mówi, że możesz sprawić, że prysznic lub kąpiel będą nieco chłodniejsze. Tymczasem Lora mówi, że możesz włączyć etos zimnego zanurzenia w swoim codziennym życiu jako metaforę. Zanurz się „na głowę” w coś, czego być może unikali! Zimny ​​skok może służyć jako metafora rzeczy, których możemy unikać, ponieważ obawiamy się, że mogą być niewygodne. Kiedy już jesteś po drugiej stronie, okazuje się, że nie było tak źle, jak początkowo sądziłeś.



Źródło strony

Ostatnie Posty