- 
English
 - 
en
French
 - 
fr
German
 - 
de
Russian
 - 
ru
Slovak
 - 
sk
Spanish
 - 
es
Polish
 - 
pl
Atelier Sensation

Podobne Posty

Popularne Kategorie

W obronie drzemki


Jako uniwersytet dla twórców, Savannah College of Art and Design (SCAD) ma na celu zapewnienie dostępu do zasobów, które pomagają promować „niezakłócony przepływ kreatywnych soków”. W tym celu uniwersytet zaczął oferować EnergyPods – czyli „kapsuły do ​​drzemki” o zerowej grawitacji – na terenie kampusu około 15 lat temu i co roku powiększać flotę. „Badania wykazały, że drzemka trwająca 15-20 minut ma niesamowite korzyści i może pozytywnie wpłynąć na takie obszary, jak nastrój, czujność i kreatywność, żeby wymienić tylko kilka” – mówi dr Latoya Moss, dyrektor ds. doradztwa i wsparcia dla studentów.

Uniwersytet posuwa się nawet tak daleko, że strąki nazywają „symbolicznym przypomnieniem o potrzebie doładowania”, a Moss mówi, że dostrzegła korzyści na własnej skórze – nie tylko w postaci zwiększonej kreatywności w produktach pracy, ale także zwiększonej kreatywności wokół sposoby na kontakty towarzyskie i współpracę w wieku COVID. „Tak wiele naszych fizycznych układów i objawów można regulować poprzez sen”.

Korzyści nie są tracone na trenerze snu pediatrycznego i dorosłego Kelly Murray. „Wykazano, że drzemki poprawiają nastrój, czujność, produktywność, relaksację i naukę”, mówi, dodając, że firmy takie jak Ben & Jerry’s, Google, Cisco, Huffington Post i Facebook również wprowadziły pokoje do drzemek. „W rzeczywistości badanie przeprowadzone przez University of California Riverside wykazało, że ludzie byli w stanie przypomnieć sobie nowe informacje równie dobrze po drzemce trwającej od 60 do 90 minut, jak po całonocnym śnie”.

Jednak dla tych, którzy mają problemy ze snem, Murray zaleca pewne szczegóły: „Drzemka powinna trwać około 20 minut i brać ją wczesnym popołudniem, aby nie wpłynęła negatywnie na sen w nocy. Długa drzemka może również sprawić, że poczujesz się jeszcze bardziej zamroczony z powodu bezwładności snu”.

Ale ogólnie rzecz biorąc, Murray uważa każdą firmę, która promuje drzemkę w ciągu dnia, za sprytny ruch. „Nie tylko zwiększają morale, ale badania wykazały, że poprawiają również wyniki finansowe: naukowcy z MIT odkryli, że po trzech tygodniach codziennych 30-minutowych drzemek wydajność pracowników wprowadzających dane wzrosła o 2,3 procent”.

Dr Anna Persaud, biochemik i dyrektor generalny This Works, jest również wielką fanką drzemki – do tego stopnia, że ​​jej linia ma dwie oddzielne kolekcje poświęcone „mocy snu”.

„Ostatnie 18 miesięcy było burzliwych i musieliśmy traktować sen bardziej niż kiedykolwiek”, mówi, wskazując, że wiele badań pokazuje, że nawet jedna noc bez snu może mieć negatywny wpływ zarówno na zdrowie fizyczne, jak i psychiczne. istnienie. „Jest niezbędny nie tylko dla dobrego zdrowia i dobrego samopoczucia, ale także dla przetrwania. Chroni zdrowie psychiczne i fizyczne, prowadząc do bezpiecznej i lepszej jakości życia. Drzemki mogą być przydatnym narzędziem pomagającym utrzymać koncentrację, produktywność i motywację, a badania wskazują, że drzemki w godzinach pracy w Stanach Zjednoczonych są coraz częstsze, prawdopodobnie związane z pracą w domu. Liczby pokazują nawet, że pracownicy zdalni dwa razy częściej ucinają sobie drzemki w ciągu dnia pracy niż ich koledzy w biurze”.

Podobnie jak Murray, Persaud zaleca 20-minutowe ramy czasowe, ale twierdzi, że 90-minutowa drzemka poprawia sprawność poznawczą, nastrój i kreatywność – a ponieważ jest to pełny cykl snu, w którym przechodzisz od snu lekkiego do głębokiego i lekkiego, pomaga zapobiegać poczuciu wycieńczenia. „Mamy naturalny popołudniowy spadek energii między 13:00 a 15:00, co jest idealnym czasem na drzemkę. Jeśli jednak południowa drzemka nie jest możliwa, to okno między 17 a 19 jest również dobre na krótką, 20-minutową drzemkę. Nawet 20 minut to wystarczająco długo, aby natychmiast podnieść czujność, wydajność i nastrój – ale wystarczająco krótko, aby pozostać w lekkim śnie i łatwo się obudzić, odświeżony i gotowy do pracy”.



Źródło strony

Ostatnie Posty