- 
English
 - 
en
French
 - 
fr
German
 - 
de
Russian
 - 
ru
Slovak
 - 
sk
Spanish
 - 
es
Polish
 - 
pl
Strona głównaTwarzWszystko, co należy wiedzieć o fobii stomatologicznej, według najlepszego dentysty kosmetycznego
Atelier Sensation

Podobne Posty

Popularne Kategorie

Wszystko, co należy wiedzieć o fobii stomatologicznej, według najlepszego dentysty kosmetycznego


Powiedzmy sobie szczerze, gabinet dentystyczny nie jest naszym ulubionym miejscem na świecie. Niezależnie od tego, czy wybieramy się na 6-miesięczne czyszczenie zębów, czy też na wypełnienie ubytku, sytuacja może być stresująca. Kiedy rozmawialiśmy z nowojorską dentystką kosmetyczną Nargiz Schmidt, DDS, poinformowała nas, że to nadrzędne uczucie strachu związane z gabinetem dentystycznym jest o wiele bardziej normalne, niż mogłoby się nam wydawać: Według niej około 35 milionów ludzi cierpi na różne różne stany lękowe, zarówno drobne, jak i okaleczone. Ta ważna liczba nie tylko skłoniła ją do dalszych badań na temat fobii dentystycznej — od tego czasu napisała książkę zatytułowaną Nieustraszony uśmiech: przezwyciężenie fobii dentystycznej —ale to również skłoniło ją do wdrożenia taktyk kojących w swojej praktyce, a nie są one tym, o czym myślisz.

Podział

„Wiele osób cierpi na szereg różnych stanów lękowych”, mówi dr Schmidt. „Chociaż jest duża garstka ludzi z prawdziwymi fobiami – co oznacza, że ​​nie mogą nawet siedzieć na fotelu dentystycznym – inni są po prostu bardzo zdenerwowani, zanim przyjdą do dentysty”.

Kiedy dr Schmidt zaczynała swoją karierę, zauważyła, że ​​wiele osób odkładało leczenie, ponieważ bały się i wstydziły przyznać się do swoich obaw. Według niej ten strach jest problemem nie tylko dla zdrowia psychicznego pacjenta, ale także dla jego zdrowia jamy ustnej. „Chcą uniknąć siedzenia na fotelu dentystycznym nawet podczas wizyt kontrolnych lub usług sprzątania, co sprawia, że ​​ich problem jest jeszcze większy”. Jej cel: zapewnić tym pacjentom nowe, pozytywne doświadczenia, aby nie bali się już wchodzić do gabinetu dentystycznego.

Specyfika

„Zawsze pytam pacjentów, co ich denerwuje. Niektóre osoby są wywoływane przez wygląd gabinetu dentystycznego, inne są wywoływane przez igły, a duży procent pacjentów boi się odgłosu wiercenia. Wśród jej dużej listy pacjentów przychodziły osoby, które mówiły, że ich fobia zaczęła się od ekstrakcji zęba, która była wykonywana, gdy byli dziećmi, lub że wcześniej wykonywali pracę dentystyczną bez znieczulenia. „Poczucie braku kontroli sprawiło, że całkowicie unikali dentysty” – mówi. „Nadrzędną przyczyną tych obaw jest to, że w pewnym momencie ich życia zrobiono tym pacjentom coś, co przeraziło ich. To dużo traumy z dzieciństwa”.

Dr Schmidt dodaje, że dla pacjentów może to być bardzo emocjonalny czas. „Wielu pacjentów zaczyna płakać, gdy tylko siadam do rozmowy z nimi”, mówi. „Mam też wielu sławnych pacjentów, którzy mogą bez obaw rozmawiać z 10 000 osób, ale czują się całkowicie bezradni na fotelu dentystycznym”.

Poprawka

W swoim gabinecie dr Schmidt oferuje różne sposoby uspokojenia pacjentów. „Kiedy zobaczyłem ten trend, dodałem IV sedację do mojej praktyki, aby moi pacjenci wiedzieli, że mogą odpocząć i czuć się spokojni nawet podczas najlżejszych zabiegów. To było tak pozytywne wzmocnienie dla tak wielu pacjentów, więc postanowiłem zmienić perspektywę przerażającego doświadczenia stomatologicznego i przekształcić go w coś wykonalnego”.

Dodaje też, że dużym stresorem dla pacjentów jest wygląd i zapach gabinetu. „Mając to na uwadze, urządziłem swoje biuro jak hotel i wprowadziłem piękne zapachy, aby pacjenci czuli się raczej gościem niż pacjentem”.

Po trzecie, dr Schmidt umawia się na wstępną konsultację, aby poznać pacjentkę, zanim usiądzie na jej krześle. „Podczas tej wizyty dokładnie omawiamy zakres ich strachu i skąd on pochodzi”.

„Często pacjenci boją się siedzieć na krześle, ponieważ boją się, że dentysta zrobi coś, na co nie byli przygotowani i że będą odczuwać ból. Oczywiście nikt nie chce cierpieć, więc gwarantuję im, że mogą kontrolować cały proces. Na każdym kroku pytam ich, czy zgadzają się z tym, co robię, a także wyjaśniam każdy krok podczas całej procedury, co jest relaksujące”. Aby zapewnić swoim klientom poczucie bezpieczeństwa, dr Schmidt poświęca swój czas każdemu pacjentowi. „Nie chcę się spieszyć – chcę poświęcić im uwagę, na jaką zasługują”.

Znak czasu

Dr Schmidt mówi, że przezwyciężenie lęku dentystycznego nie jest możliwe podczas jednej wizyty. „Kiedy po pierwszej wizycie pacjenci widzą, że ktoś jest tam, aby ich wysłuchać i że biuro wygląda jak ładny hotel, trochę przezwyciężają strach – ale to dopiero pierwszy krok”. Drugim krokiem jest zastosowanie praktyki uspokajającej, takiej jak dożylna sedacja. „Usługa ta pozwala pacjentom budzić się zrelaksowanymi, dzięki czemu ich strach jest automatycznie usuwany”. Po tym, jak podczas serii wizyt doświadczyli technik relaksacyjnych dr Schmidt, 80 procent jej pacjentów z lękami i fobiami dentystycznymi nie jest już przestraszonych.



Źródło strony

Ostatnie Posty