- 
English
 - 
en
French
 - 
fr
German
 - 
de
Russian
 - 
ru
Slovak
 - 
sk
Spanish
 - 
es
Polish
 - 
pl
Strona głównaWellness i SpaWellnessZdrowie Twoich jelit może mieć wpływ na Twoją skórę — oto jak...
Atelier Sensation

Podobne Posty

Popularne Kategorie

Zdrowie Twoich jelit może mieć wpływ na Twoją skórę — oto jak możesz to naprawić


Całe nasze ciało jest połączone, a wraz z wiekiem staje się to jeszcze bardziej wyraźne. Zły sen powoduje matową skórę, niepokój powoduje obniżenie odporności i to wszystko jest cykliczne. Chociaż możesz myśleć, że robisz wystarczająco dużo dla swojej skóry, dbając o nią za pomocą środków czyszczących i serum, często to nie wystarczy, aby oczyścić cerę. Nasze zdrowie fizyczne i psychiczne ma duży wpływ na naszą skórę. Na przykład, gdy twoje jelito nie jest w równowadze, wiele innych funkcji organizmu idzie w ich ślady. Tutaj nasi eksperci zagłębiają się w to, jak nasze zdrowie jelit wpływa na zdrowie naszej skóry i co możesz zrobić, aby poprawić swój mikrobiom jelitowy dla lepszej, zdrowszej skóry.

Jaka jest oś jelitowo-skórna?

„Funkcjonowanie mikrobiomu jelitowego jest nierozerwalnie związane ze zdrowiem skóry i jest jednym z głównych regulatorów osi jelitowo-skórnej” – mówi holistyczna dietetyk Jennifer Hanway. Dodaje, że jelita odgrywają „kluczową rolę w regulacji obrotu komórek nabłonka, naprawie ekspozycji na promieniowanie UV, nawilżeniu skóry, kontrolowaniu szybkości gojenia się ran i wpływaniu na mikrobiom skóry”.

Można śmiało powiedzieć, że „nasza skóra jest zewnętrznym lustrem naszego jelita” – mówi Lena Kleinfeld, dyrektor ds. komunikacji, AllergoSan Polska oraz Hannah Kleinfeld, dyrektor ds. operacyjnych, Allergosan USA, ekspert ds. probiotyków i zdrowia jelit. Mówiąc najprościej, jelita i skóra są w „stałej komunikacji”, mówi nowojorski dermatolog Marina Peredo, MD.

Jak niezdrowy biom jelitowy może negatywnie wpłynąć na naszą skórę?

Niezdrowe jelito może negatywnie wpływać na wiele funkcji, ale najbardziej widoczna jest skóra. „Może wywołać stany zapalne i zaostrzyć stany, takie jak egzema i trądzik różowaty. Mogą również rozwinąć się choroby skóry, takie jak atopowe zapalenie skóry, łuszczyca, a w niektórych przypadkach rak skóry” – mówi dr Peredo. Dodatkowo „trądzik i łupież mogą wybuchać z powodu niezdrowego biomu jelitowego”.

Jeśli masz którykolwiek z tych schorzeń, być może zastanawiasz się, jaką rolę odgrywają Twoje jelita. Zły stan zdrowia jelit wpływa na produkcję cytokin prozapalnych i komórek, które hamują układ odpornościowy, wyjaśnia Hanway. „Te cytokiny zwiększają przepuszczalność komórek barierowych naszej skóry, tworząc przewlekłe ogólnoustrojowe zapalenie, które może objawiać się trądzikiem, zapaleniem skóry, egzemą i łuszczycą”.

Mikrobiom jelitowy odgrywa również istotną rolę we wchłanianiu składników odżywczych. „Jeśli wchłanianie składników odżywczych jest upośledzone na poziomie jelit, ucierpi na tym naprawa i odnowa naszych komórek skóry, ponieważ nie otrzymają one wystarczającej ilości aminokwasów, kwasów tłuszczowych oraz witamin i minerałów potrzebnych do produkcji kolagenu, detoksykacji i ochrony fosfolipidów dwuwarstwowa”, mówi Hanway. To złe wchłanianie może nie tylko prowadzić do problemów skórnych, ale może również wpływać na energię, witalność, funkcje odpornościowe, włosy i paznokcie, mówią Kleinfeldowie.

Trądzik, egzema i łuszczyca mogą być szczególnie powiązane z brakiem równowagi bakterii jelitowych, zapaleniem jelit lub nieszczelnym jelitem, twierdzą Kleinfelds, powołując się na ostatnie badania. „Kiedy bakterie w mikrobiomie jelitowym tracą równowagę, powoduje to stan zapalny, który prowadzi do uszkodzenia wyściółki jelita, czyli nieszczelnego jelita” – wyjaśniają. „Brak równowagi bakteryjnej w jelitach lub „dysbioza jelit” jest obecnie bardzo powszechna. Stres, przetworzona żywność, wysokie spożycie cukru, alkohol i nadużywanie antybiotyków to powszechne czynniki, które zmniejszają nasze dobre bakterie jelitowe i przyczyniają się do dysbiozy jelit”.

Jeśli cierpisz na schorzenia jelitowe, takie jak celiakia lub zespół jelita drażliwego (IBS), doświadczasz już kilku frustrujących objawów. Niestety, te stany mogą być również odpowiedzialne za pewne problemy ze skórą. „Te stany mają charakter zapalny, a gdy cytokiny zapalne wzrastają na poziomie jelit, widzimy również, że ma to negatywny wpływ na stany zapalne skóry” – mówi Hanway. Dodatkowo warunki te wpływają na wchłanianie składników odżywczych, co może powodować cienką, suchą i matową skórę, dodaje Hanway.

Kleinfeldowie zauważają, że W kilku badaniach łączą nieswoiste zapalenie jelit (IBD) i zapalne choroby skóry. „Dzieje się tak głównie dlatego, że IBD jest chorobą autoimmunologiczną, która wyzwala procesy zapalne w organizmie” – wyjaśniają. „Często osoby dotknięte IBD mają również stan zapalny w innych układach narządów, w tym skóra”.

Dr Peredo mówi, że badania wykazały również, że osoby z IBS częściej doświadczają atopowego zapalenia skóry lub trądziku różowatego. Tymczasem osoby z celiakią często cierpią na egzemę, łuszczycę, trądzik, suchość skóry, pokrzywkę czy łysienie.

W jaki sposób prebitoiki, proliptyki i postbiotyki mogą pomóc naszym jelitom, a ostatecznie naszej skórze?

Wybór diety i stylu życia ma ogromny wpływ na jelita, a radzenie sobie ze stresem jest niezbędne. „Stres zabija nasze dobre bakterie jelitowe” – mówią Kleinfeldowie. „Włącz do swojej codziennej rutyny praktyki radzenia sobie ze stresem, takie jak joga, medytacja i praca z oddechem” – sugerują.

„Co ty nie jedzenie jest tak samo ważne dla zdrowych jelit, jak to, co jesz” – mówi Hanway. Kleinfeldowie podkreślają, że niektóre pokarmy i napoje powodują stany zapalne jelit, w tym gluten, nabiał, soja, sztuczne słodziki i alkohol, więc powinieneś ograniczyć ich spożycie. „Dieta bogata w cukier i rafinowane węglowodany może przyczyniać się do wzrostu niezdrowych bakterii i drożdżaków (takich jak candida), które mogą przyczyniać się do trądziku, wyprysków i infekcji grzybiczych skóry” – mówi Hanway. „Wysoce przetworzona żywność i niezdrowe tłuszcze mogą zwiększać przepuszczalność jelitową wyściółki jelit, co z kolei może spowolnić obrót komórek skóry i zwiększyć przewlekłe, ogólnoustrojowe zapalenie”.

Istnieją wybrane aminokwasy, które, jak wykazano, poprawiają zdrowie wyściółki jelit, a tym samym mikrobiomu jelitowego. Te aminokwasy, w tym arginina, glicyna, glutaminian cysteiny i glutamina, można znaleźć w proszkach kolagenowych, bulionie kostnym i suplementach. „Dodatkową korzyścią jest to, że te aminokwasy poprawiają również ochronę i produkcję kolagenu w skórze, a więc mają podwójny obowiązek dla zdrowia skóry” – mówi Hanway.

Dr Sharafi sugeruje włączenie do diety owoców i warzyw bogatych w błonnik, produktów pełnoziarnistych, roślin strączkowych, odpornej skrobi i sfermentowanej żywności. „Jeśli chodzi o ogólne zmiany stylu życia, pomyśl o nawykowych ćwiczeniach, rzuceniu palenia, zmniejszeniu narażenia na stres i unikaniu niepotrzebnego przyjmowania antybiotyków” – dodaje.

Rytualny synbiotyk na zdrowie jelit+ (50 USD) to suplement prebiotyczny, probiotyczny i postbiotyczny typu trzy w jednym, który pomaga uprościć ilość suplementów, o których musisz pamiętać. Posiada unikalną technologię kontrolowania wilgoci, aby chronić wewnętrzne naprężenia. Dr Sharafi mówi, że „Wykazano, że Synbiotic+ znacznie zwiększa wzrost pożytecznych bakterii wraz z różnorodnością drobnoustrojów”.

Kleinfeldowie proponują wdrożenie Probiotyk omni-biotycznej równowagi (63 USD), ulubieniec Diane Von Fürstenberg, do Twojej diety. Omni-Biotic to wiodąca marka w Europie i numer cztery na świecie. „Zawiera sześć szczepów pożytecznych bakterii, które promują zdrową florę jelitową i trawienie, a także zrównoważony układ odpornościowy i zdrową skórę” – mówią.

Oprócz ukierunkowanego probiotyku, Hanway mówi, że powinieneś również przyjmować liposomalny suplement witaminy C i co najmniej 10 g proszku kolagenowego dziennie.



Źródło strony

Ostatnie Posty